アメリカ人も楽しんでいるスラング辞書 ~ はたしてJapanなどの定義は♪

先日Acronym (頭字語)を調べる際に私が利用しているAcronym Finderを紹介しました。

今回はアメリカ人も楽しんでいるスラング辞書です。日本でも昔あった、『悪魔の辞典』のようなものでしょうか。

私も以前からたまに使っていますが、ブラック・ユーモアのものもあり、アメリカ人どうしでも楽しんでいます。

ちなみにEnglishとPresidentの記載です。けっこう手厳しいですね(笑) あとJapanはなるほど~かな♪




English

a language that lurks in dark alleys, beats up other languages and rifles through their pockets for spare vocabulary

That word didn't used to be part of english.

president

political figurehead that all of America blames their problems on, acting as if the president had any real power and was diliberately making horrible decisions.
man, our economy is in the toilet and unemployment is sky-high, it's all that damn president's fault.

Japan

The country with the world's best toilets.
On Japanese toilets you can get a spray, or bidet, with the push of a button.
 

よろしければ、クリックいただけると嬉しいです♪



にほんブログ村 英語ブログ アメリカ英語へ
 


コメント

このブログの人気の投稿

いつもドキドキです~(アメリカでの散髪)

こういう電話は大変なんです~

ママのアメリカ滞在日記(その45:英検結果発表~)